Det börjar ljusna!!!!

Idag va jag på pappas jobb och arbetade. Eftersom skolan inte vill hjälpa med praktik. Men pappa kämpar för att lösa detta och söker information om olika rättigheter. Det ser bra ut:) men ska kanske inte hoppas på för mycket ändå.

För er som kanske sitter som ett frågetecken nu så är det så här att jag har slutat skolan nu. Även om skolan säger att jag inte får det... Men jag har känt så här till och från i över ett år nu. Men när jag gick i 8 så sa mamma och pappa att jag skulle försöka mer och det gjorde jag efter som det löste sig. Men sen när vi kom tillbaka till skolan och jag började 9 så kändes allt så jobbigt (det jobbigaste är att jag inte vet varför). Jag började vara borta från skolan igen. Jag sa att jag hade ont i huvudet och inte mådde bra. Det va så lätt efter som mamma och pappa aldrig va hemma när jag vaknade. Men så klart märkte dom det efter ett tag och vi åkte på samtal i skolan. Dom sa du måste gå osv. Jag ville kämpa vidare dels för att hoppa över samtalen och för att jag tänkte på framtiden.
Det hände kanske några gånger innan jul. Men efter jul så började det med typ 1 gång i månaden som jag va borta (kommer inte ihåg) sen blev det 1 gång i veckan. Så klart blev det samtal i skolan och jag kämpade vidare varje gång. Men för någon månad sedan sa det stopp. Jag orkade verkligen inte mer och bestämde mig för att sluta. Alla ville att jag skulle fortsätta skolan. Men pappa förstod ändå hur det kändes för mig efter som det hände samma sak för honom (fast han ville ju också att jag ska ha utbildning) Och han har jobb och ett bra liv. Det märkt inte att han inte har gått klart grundskolan och inte har någon utbildning. Okej det va typ på stenåldern men jag tror ändå på att jag kommer ha ett bra liv i framtiden. Som sagt så ville alla att jag skulle fortsätta men det har bara blivit värre och värre. Jag mår verkligen inte bra att behöva gå i skolan och det märkte mamma och pappa jag va/är bara trött vill inte göra någon. Men det känns som att det börjar ljusna nu när jag inte går i skolan och jobbar istället.
Men jag måste skaffa en praktik som skolan är skyldig mig att ge. (pappa har pratan med någon som kan/jobbar med sånt). Jag hoppas att i framtiden ska min praktik leda till det betalande jobb.

Hoppas ni förstår eller det gör ni nog inte. För man måste gå igenom detta för att förstå helt. Men man kan försöka.
Därför är det så bra att min pappa är min pappa för han förstår mig!!!!


Idag när jag va på pappas jobb så satt dom och prata om hästar (hans jobbar kompisar). Eller det började med att någon sa något om att skjuta djur och sen blev det hästar och allergier. Ena killen som är försäljare har typ hästar (hans tjej). Orkar inte skriva allt men det va så roligt att höra:P

//Rebecka:)

Ps. Ska skicka in mitt syntest imorgon så snart kommer jag finnas bakom ratten på vägarna xP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0