Vit i ansiktet

Imorgon ska jag kliva upp 5 i 7 och skynda min in i duschen. På en timme ska jag hinna tvätta och blåsa håret, göra en riktigt god och även bra frukost, tvätta och smörja ansiktet, försöka hinna sminka mig lite och allt som man gör på morgonen. För kl 8 kommer mamma för jag ska vara i stan halv 9 på vårdcentralen! Ska ta första gardasil sprutan.
Jaa... Man tar ju den genom skolan jag vet. Men eftersom jag inte går i skolan. Så ringde vi någon som typ höll på med detta "projekt" och hon sa att i sådana fall måste du åka till Sundsvalls vårdcentral och inte din. Annars kostar det pengar.
Måste säga att det va tur jag inte tog sprutan när jag va 13. Eftersom man får den gratis nu. Det fick man inte då!

Men jag kommer dö. Jag har aldrig varit rädd för nålar. Det har alltid gått bra:) men sist jag skulle ta blodprov (gör det med jämna mellan rum eftersom jag har en sjukdom) så svimmade jag nästan. För dom hittade inge bra ställe att sticka mig på. Så dom stack mig i båda armvecken två gånger och sedan i högra handleden (det gjorde ont kan jag säga). Men det kom inget ändå och då började jag känna mig konstig. Dom sa att jag blev vit i ansiktet. Så jag fick vatten. Efter det så fick dom sticka mig i fingret typ två gånger i stället. Det gick mycket bättre.
Därför kommer jag att dö imorgon. Dom som har tagit sprutan (typ alla) säger att det gör ont. Inte bra känns utan det gör verkligen ont!

/R
Ps, tror det blir yoghurt och frukt till frukost!!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0